۳۱ ۹۰ ۲۹۶ ۰۹۱۲ - ۲۴ ۹۰ ۶۴۹ ۰۹۰۲ - ۷۵ ۶۷ ۲۵ ۳۶ ۰۲۱
فهرست

کشت گیاهان با پشم سنگ

براي تامین کردن نیاز  جامعه به محصولات خوراکی، انگیزه هاي اقتصادي بیشتر دست اندرکاران تولید، باعث شده است که براي حداکثر میزان  تولید از تمام منابع به هرمقدارو به هر شیوه، بدون توجه داشتن به آثار جانبی آن ها استفاده نمایند.

از طرفی مصرف کنندگان میوه و سبزیجات به علت مشغله فراوان  و کمبود وقت  و سر درگمی در بیشتر اطلاعات و یا گرفتاري در مسایل اقتصادي و احتمالاً به دلیل  ضعف فرهنگی نتوانسته اند، براي حفظ سلامتی خود فرصتی لازم و مناسب را به بررسی و چگونگی دست یابی به میوه و سبزیجات مصرفی سالم اختصاص دهند.

.

دفتر مرکزی:     02136256775

آقای حیدری:  31 90 296 0912

خانم هزاوه:     24 90 649 0902

.

 

قیمت عایق پشم سنگ در تهران

 

 عایق پشم سنگ پتویی 5 سانت دانسیته 80

.

فروش عایق پشم سنگ تخته ای 5 سانت

.

فروش عایق پشم سنگ در اصفهان

 

 از لحاظ  زیست محیطی تولید ، نتوانسته اند بی اندیشند ،که تداوم بی توجهی به کیفیت محصولات مصرفی چه بر سر آنها می آورد.

با این وجود، یکی از مهمترین راه کار تولید کردن محصولات سالم تر، کشت وکار بدون خاك در بسترهاي مواد معدنی و یا آلی می باشد.

همچنین صرفه جویی در مصرف آب و فضاي مورد نیاز و استفاده نیز از مزیت های  دیگر آن می باشد.

طبیعی است که مزایای  کشت و کار در پشم سنگ به دلیل افزایش توانایی ها براي تولید کننده ها و خانواده ها یکی از بهترین بستر موجود براي پرورش گل هاي زینتی و سبزیجات به صورت کشت بدون خاك محسوب می شود.

در ایران تولیدکردن  این محصولات تا کنون مصارف صنعتی دارد، بنابراین براي کاربرد آن در کشت بدون خاك نیاز به یک سري آزمایش های  می باشد که به توان به رراحتی و سادگی آن را در بخش های  کشاورزي مورد استفاده قرار داد.

 

پشم سنگ از نظر بستر هیدروپنیک

از پشم سنگ می توان به عنوان بستر نشایی ویا سبزیجاتی مانندتوت فرنگی، گوجه فرنگی ، خیار ،… ، گل هایی مانندژربرا، بنفشه افریقائی و… استفاده نمود.

زیرا با ناپیوستگی زیاد پشم سنگ، ریشه ها براحتی و آسانی در آن نفوذ و رشد می کنند، از نظر شکلیو فرمی نیز این گیاهان را می توان در پانل یا گلدان هاي مکعبی که پیرامون آن ها یک لایه نایلون دارد کشت شوند.

 

 مهم ترین تفاوت آن با بسترهاي دیگر نیز این است می باشد  که در پشم سنگ حداکثر میزان رطوبت جذب ریشه خواهد شد.

 در بستر خاکی و یا مواد آلی همه رطوبت قابل جذب براي ریشه گیاه نمی باشد و قسمت وسیع  آن از دسترس خارج میشود.

مزایای پشم سنگ نسبت به دیگر بسترها در چه می باشد؟

  1. تهیه و ساخت  آن با ویژگی هاي مشخص و استاندارد به راحتی قابل انجام می باشد.
  2. منشا پشم سنگ مواد معدنی می باشد که و براي تولیدو ساخت آن با توجه به حرارتی حدودا  بیش از 1000 درجه سانتیگراد تقریبا خنثی و تماما ضد عفونی شده است.
  3. پشم سنگ تا 98 درصد حجم آن را هوا تشکیل می دهد لذا براي تهویه و تنفس ریشه گیاه مناسبتر می باشد.
  4. پشم سنگ با توجه به بافت فیزیکی خاص خود با سیستم آبیاري قطره اي تاج رطوبتی وسیعی نسبت به دیگر بستر ها ایجاد خواهد کرد. که باعث سهولت و راحتی توسعه ریشه گیااهان  می شود. بنابراین با تنش های خشکی کمتر مواجه می شود و فاصله های  آبیاري را می توان طولانی تر کرد.
  5. گلدان هاي مکعبی شکل  یا استوانه  شکل با داشتن یک لایه نایلونی پیرامون خود، به عنوان گلدان و هم به عنوان بستر کشت محسوب، و مانع از تبخیر اضافی آب آن بستر خواهد شد.

 مزایاي پشم سنگ براي  کشت هیدروپونیک

  1. این شیوه به عنوان یک کار سلیقه ای در گل خانه ها و خانوارهاي منازل که هیچ گونه فضاي سبز، باغچه  ندارند، می تواند بسیار سومند و مفید باشد.
  2. با اشغال یک تا سه  متر مربع از فضاي پذیرایی  هر جاي دیگري از منزل که نور مناسب مستقیم یا غیرمستقیم دارد،  می توان بسترکشت و کار سبک به وجود آورد.
  3. تولید و کشت با این روش عاري از هرگونه مصرف سموم و کودهاي شیمیایی ترکیبات فلزات سنگین می باشد.

 با موفق بودن این شیوه های کاربردی در جهت تولید و کشت محصولات سالم ، سلامتی فراوانی را براي آدمی  به ارمغان خواهد آورد ، طبیعی است حرکت به این سو گامی هدف مند است .

که در جهت مشارکت در توسعه پایدار محیط زیست،می تواند با تداوم آن در جامعه این روش به صورت یک عادت اجتماعی در آید.

پرسش و پاسخ و دیدگاه کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوله بیستون سازه آذران

عالییی بود عااالی